tiistai 23. lokakuuta 2012

Duchesse -perunat

..kylkiäis-pottua oikein fiinisti, ravintolatyyliin.
Kyllä kannatti: todella ISOSTI makua, melko monta muovailumahdollisuutta ja hauskasti näyttävyyttä. :)
 1) Kuorittuja rosamundia, reippaasti merisuolalla suolattuun veteen porisemaan. Keittoaikaa ≈20min, niin että potut pehmenee kunnolla/läpeensä
2) Mausteeksi tilkka keitinvettä, pippuria ja ripaus valkosipulijauhetta. Nokare voita ja puuhaarukalla ronskisti muusiksi!

***authentic-Duchesspottumausteet olisi kait muskotti ja valkopippuri..
 3) Pehmeää hollantilaista goudaa muutama raapaisu raastimella vielä matkaan (ja ripaus lisää valkosipulijauhetta!! :)

***authentic-Duchesspottumassaan uppoisi vielä muutamat keltuaiset..
4) Voimakkaasti veivaten muusiksi ja muusi pursotinpussiin!

***authentic-Duchessepottumuusi vielä puristettaisiin siivilän läpi, jotta kaikki maailman pienetkin sattumat saataisiin sileiksi..
***Minä oon sattumien fani. Mun muusiin ne kuuluu, eli mun Duchesspottuunkin ne kuuluvat :)
 5) Pursotukset pellille ja 200°-uuniin ylätasolle

..uunitusta niin kauan, kunnes pinta hienoisesti ruskettuu. Tarjolle, jonkin yhtä fiinin pääruokaräätin seuraan..

***njam. Kaikkea: makua, tekstuuria, tekemistä ja näyttävyyttä.
***Gouda teki kyllä osansa. Mun seuraaviinkin Duchesseihin uppoaa pienoinen satsi juustoraastetta
***pinnan rapeus, mutta ytimen pehmeys ja mehukkuus... herkkua. :)
***valkopippuri ja muskotti olisi "ne alkuperäiset". Voisihan nämä olla myös yrttiDuchesse: rosmariini-timjami-salvia? chiliDuchesse: tuoretta punaista ja vihreää chilisilppua? curryDuchesse? mikä minkäkin kanssa toimisi.. :)

Ei kommentteja: